Ulotka – co powinna zawierać, aby przyciągnąć uwagę

Ulotki reklamowe to jeden z najlepszych sposobów na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów i zaistnienie na rynku. Warto zdecydować się na skorzystanie z usług drukarni internetowych, które często oferują wysoką jakość oraz niską cenę wydruku. Jaki rodzaj ulotek wybrać? Jak ją zaprojektować, by przyciągnąć uwagę klientów?

Przede wszystkim forma

Ulotka, która zostanie odpowiednio zaprojektowana, to gwarancja marketingowego sukcesu. Na co zwrócić uwagę, przy jej tworzeniu? Jednym z czynników, o którym warto wcześniej pomyśleć, jest odpowiedni format ulotki reklamowej. Nie za duży i nie za mały, dopasowany do tego, jakie treści chcemy na niej zamieścić. Zadruk jedno- czy dwustronny? W zależności od reklamowanej oferty, możemy postawić na przyciągającą uwagę grafikę lub hasła reklamowe, które zaciekawią i zachęcą do dalszej lektury.

Postaw na oryginalność!

Jakie formaty ulotek mogą przykuć uwagę odbiorcy?

  • ulotka A5, czyli 148×210 mm – najczęściej wybierany format ulotek w kolportażu tzw. hand to hand,
  • ulotka A6, czyli 105×148 mm – nienachalny format wielkości pocztówki,
  • ulotka DL, czyli 99×210 mm – składana ulotka w rozmiarze A4 podzielona na 3 części,
  • ulotka 120x120mm – kwadratowa ulotka, rzadziej spotykany format.

Czy istnieje gwarantowany sposób na ciekawą prezentację? Zastosowanie w ulotce trójdzielnej budowy, stwarza wrażenie tajemniczości, natomiast innym, ale również pomysłowym rozwiązaniem jest stworzenie ulotki w formie pocztówki, wizytówki czy zaproszenia na uroczystość.

Ulotka – prostota i czytelność

Jesteśmy wzrokowcami, dlatego przy projektowaniu powinniśmy kierować się prostotą formy i czytelnością tekstu. Nawet najlepsza treść może zostać zignorowana, kiedy przedstawi się ją w nie atrakcyjnej formie. Ciekawa prezentacja i oryginalne połączenie treści tekstowej z formą graficzną to podstawa, która może pomóc wyróżnić firmę spośród konkurencji. Kiedy zdecydujemy się na konkretny format, zastanów się, kto jest Twoim potencjalnym klientem i jakie hasło może przyciągnąć jego uwagę.

Dlaczego ulotka?

Co sprawia, że wiele firm nadal decyduje się na taki sposób reklamy? Jest to przede wszystkim tania forma prezentacji własnej działalności czy informowania o trwających promocjach lub wyprzedażach. Ulotki drukowane są w dużym nakładzie, a ich dystrybucja może być ściśle kontrolowana. Niska cena pozwala ograniczyć koszty związane z promocją firmy.



Komentarze zostały zamknięte.