Teczki ofertowe – dobry sposób na promocję

Praktyczne teczki z logotypem firmy to bardzo popularne narzędzie marketingowe. Jakie są ich rodzaje oraz w jaki sposób możemy wykorzystać je w działalności przedsiębiorstwa? Podpowiadamy.

Skuteczny nośnik reklamy

Teczka jest jednym z podstawowych narzędzi pracy w firmie. To praktyczne opakowanie służy do przechowywania umów, faktur i innych papierowych materiałów. Nie tylko ułatwia organizację pracy, ale skutecznie chroni też dokumenty przed zagnieceniami, podarciem i zalaniem.

Teczki mogą być także świetnym materiałem marketingowym i nośnikiem reklamy. Opatrzone logotypem, firmową szatą graficzną oraz hasłem reklamowym pomagają budować świadomość marki. Dobrze przygotowane teczki reklamowe, które wręczamy klientom i partnerom biznesowym, świadczą o profesjonalizmie firmy, wzbudzają zaufanie i wyróżniają ją na tle konkurencji. Możemy wykorzystać je do przekazywania materiałów promocyjnych, ofert oraz ważnych dokumentów, takich jak umowy czy faktury.

Wybierz format i materiał

Teczki możemy zamówić w wielu różnych wersjach i odmianach. Wiele zależy od tego, jakim konkretnie celom mają służyć. Do przekazywania niewielkiej ilości materiałów najlepiej nadają się proste teczki bez grzbietu. Takie materiały bez problemu pomieszczą kilka kartek papieru. Do przechowywania grubszych arkuszy niezbędne będą teczki z jedno- lub dwubigowym grzbietem. Do wyboru mamy grzbiety w różnych szerokościach. Im większa szerokość, tym więcej dokumentów można zmieścić w teczce.

W jakich formatach dostępne są teczki ofertowe? Druk takich materiałów najczęściej odbywa się w formacie A4, choć dostępne są również produkty w większych i mniejszych rozmiarach. Do wyboru mamy różne rodzaje materiału. Najpopularniejsze rozwiązanie to papier (najczęściej kredowy), który jest dość cienki, ale jednocześnie najbardziej przystępny cenowo. Najczęściej spotykana gramatura takich materiałów to 350 g/m2. Druk teczek może się też odbywać się na arkuszach z tektury lub kartonu. Są one bardziej sztywne i trwałe od papierowych odpowiedników. Rzadziej wykorzystywanymi materiałami są PCV i polipropylen. Z tych ostatnich najczęściej powstają teczki kopertowe.

Przydatne dodatki

Teczki ofertowe można dodatkowo uszlachetnić. Chodzi o zabiegi, które nadają im trwałości oraz sprawiają, że wyglądają bardziej elegancko i profesjonalnie. Na papier, tekturę i karton nakłada się folie błyszczące lub matowe, lakier wybiórczy UV, a także różne laminaty. Teczki mogą też być wyposażone w specjalne miejsce na firmową wizytówkę lub kieszonkę na płytę CD. Praktycznym dodatkiem są także dostępne w różnych kolorach gumki lub rzepy służące do zamykania teczki.

Najważniejszymi elementami są jednak motywy graficzne. Jak nanosi się je na teczki firmowe? Druk wykonywany jest najczęściej metodą offsetową w szerokiej gamie kolorystycznej. Tu również stosuje się różne metody uszlachetnień, które sprawiają, że wygląda on bardziej atrakcyjnie i przyciąga uwagę. Logotypy oraz najważniejsze informacje nanosi się zwykle na frontową okładkę teczki. Druk możliwy jest na obu stronach, dzięki czemu całość zyskuje schludną i spójną szatę graficzną.

Zanim zlecimy druk teczek firmowych

Zamówienia na druk teczek mogą mieć różną skalę i wynosić o kilkudziesięciu do kilku tysięcy egzemplarzy. Im więcej sztuk zamówimy, tym koszt produkcji pojedynczej teczki będzie mniejszy. Druk teczek reklamowych najlepiej zlecić profesjonalnym firmom poligraficznym. Przed złożeniem zamówienia na konkretny rodzaj teczki należy jeszcze przygotować projekt graficzny, który zostanie użyty podczas druku. Warto pamiętać, by przesłać go wykonawcy w przestrzeni barwnej CMYK, ponieważ to właśnie z niej korzystają drukarnie w swoich procesach produkcyjnych.



Komentarze zostały zamknięte.