5 przydatnych porad w drukowaniu ulotek

Ulotki to wciąż jedna z popularniejszych form reklamowania swojego biznesu. Nie wystarczy jednak kliknąć „zamów” na stronie drukarni. Ważny jest zarówno sam projekt, jak i odpowiedni format czy rodzaj papieru. Jak przygotować ulotki do druku, żeby efekt końcowy zadowalał, a nie odstraszał?

Jak przygotować ulotki do druku?

Zanim powierzysz drukarni swoje ulotki, upewnij się, że zrobiłeś wszystko, by drukarnia wiedziała jak najwięcej o Twoim projekcie. Nie denerwuj się, jeżeli drukarz zadaje Ci pytania – dzięki odpowiedziom na nie nie tylko szybciej otrzymasz swoje zamówienie, ale także będzie ono bez błędów czy innych niedociągnięć.

1. Jakość to podstawa

Zadbaj o jakość projektu. Niektórzy klienci podsyłają drukarniom projekty w kiepskiej rozdzielczości, przez co te często muszą odmawiać realizacji zamówienia. W większości dotyczy to zdjęć – jeżeli są one małe, to na ulotce wyjdą jako niewyraźne, rozciągnięte, wypikselowane obrazy.

2. Przestrzeń kolorystyczna – czyli RGB i CMYK

Jeżeli sam tworzysz swoje ulotki, to koniecznie zapisz projekt w kolorystyce CMYK. To właśnie ta przestrzeń koloru jest stosowana w drukarniach. Jeżeli zapiszesz projekt w RGB, to końcowy efekt może nie być zadowalający: kolory mogą być wyblakłe i przekłamane, dlatego upewnij się, w jakiej przestrzeni kolorystycznej zapisujesz swój projekt.

3. Dopracuj projekt

Podczas tworzenia projektu musisz pamiętać o uwzględnieniu marginesów wewnętrznych i spadów. Jeżeli tego nie zrobisz, to taki projekt może mieć białe, nieestetyczne linie, które zepsują cały efekt lub nawet ulotki mogą być za bardzo ucięte (np. napisy).

4. Wybierz odpowiedni papier

Zwykle ulotki, które informują o konkretnych promocjach bądź rozdaje się sezonowo, drukuje się na papierze offsetowym. Jest on tańszy niż papier kredowy, ale jest również gorszej jakości – dlatego też wybiera się go w przypadku jednorazowych druków.

Ulotki, które mają być informacyjne lub są zaproszeniami, drukuje się na papierze kredowym. Ten rodzaj papieru jest trwały, a także da się na nim drukować dwustronnie bez zmniejszenia jakości kolorów z obu stron.

5. Zdecyduj o formacie

Oczywiście format zależy od przeznaczenia ulotki, jednak zwykle drukuje się w formacie od A3 do A6. Im więcej tekstu chcesz umieścić na ulotce (np. informacyjnej na jakimś evencie), to wybierz formaty A3 bądź A4. W innym przypadku postaw na mniejsze rozmiary.

Większość drukarni oferuje swoje usługi, jeżeli chodzi o wykonanie projektu. Nie są one drogie, dlatego jeżeli nie czujesz się na siłach, to zleć projekt i druk ulotek profesjonalistom – dzięki temu będziesz miał pewność, że wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, a po wydruku nie czeka Cię niemiła niespodzianka. Jeżeli jednak masz już przygotowany projekt (własny lub od własnego wykonawcy), upewnij się, czy jest on w kolorystyce CMYK, czy zostały zaznaczone spady, a także czy jakość zdjęcia jest bardzo dobra, a fonty zostały zamienione na krzywe (obiekty wektorowe).



Komentarze zostały zamknięte.