To nie koniec ery ulotek! Sprawdź jak je zrobić, roznosić i rozdawać

Ulotki reklamowe od wielu lat spychane są do lamusa, a ich skuteczność marginalizowana. Tymczasem okazuje się, że taka forma reklamy ma się dobrze i realnie konwertuje, docierając bezpośrednio do szerokiego grona klientów. Nadal więc warto inwestować w reklamę na ulotkach. Jak robić to dobrze? Oto nasze porady!

Wyróżnij się designem!

Słabym punktem ulotek reklamowych jest ich nadmiar. Odbiorca w krótkim odstępie czasu otrzymuje kilka ulotek, które następnie albo trafiają do kosza, albo giną w natłoku konkurencyjnych materiałów. Dlatego warto na poziomie projektowania ulotek pochylić się nad ich wyglądem. Przekazywany komunikat powinien być jasny i czytelny. Staraj się nie przeciążać ulotek treścią. Chwytliwe hasło, (sformułowane na przykład w formie pytania) ma szansę na dłużej przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli ulotka wyróżnia się swoją estetyką jest też szansa, że będzie przekazywana dalej. W ten sposób zwiększy się zasięg twojej reklamy.

Jaki zrobić ulotki – rozmiary

Jak duże powinny być ulotki reklamowe? Wiele zależy od charakteru twojego biznesu, a także budżetu. Każda profesjonalna drukarnia internetowa, jak np. drukowalnia.pl posiada szeroki wachlarz możliwości, od ulotek dużych rozmiarów, po wersje mini, niewiele większe niż wizytówki. Możemy wyróżnić kilkanaście podstawowych rozmiarów:

  • Ulotki A7
  • Ulotki A6
  • Ulotki DL
  • Ulotki A5
  • Ulotki 105×297
  • Ulotki A4
  • Ulotki A3
  • Ulotki 120×120
  • Ulotki 150×150
  • Ulotki 200×200

Ulotki składane – postaw na rozbudowaną treść

Czasem dobrym pomysłem jest przygotowanie ulotek „premium”. Są nimi ulotki składane, które pozwalają na przekazywanie dużo większej ilości treści. To dobre rozwiązanie, gdy chcesz reklamować produkty lub usługi wymagające szczegółowej wiedzy. Przekaz na ulotce musi więc być wówczas doprecyzowany, tak aby wzbudzać zaufanie. Ulotki składane dobrze sprawdzają się też przy okazji reklamy eventów, konferencji i imprez. Wówczas łatwo można zaprezentować harmonogram działań. Do podstawowych formatów takich ulotek zaliczamy:

  • 2xDL składane do DL
  • A5 składane do A6
  • A4 składane do A5
  • A4 składane do DL
  • A3 składane do A4
  • Tryptyk 630×297 składane do A4

Jak roznosić ulotki?

Dystrybucja ulotek może odbywać się kilkoma drogami. Najpopularniejszy polega na rozdawaniu materiałów reklamowych na ulicy. W takim wypadku warto postawić na zaufaną osobę, co do której będziemy mieli pewność, że nie wyrzuci ulotek do kosza. Zawsze jednak trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach roznoszenia ulotek.

  • Rozdawaj z dala od koszy na śmieci – to prosty i sprawdzony sposób, który zwiększa nasze szanse na dotarcie z komunikatem do potencjalnego klienta. W świecie wirtualnym często zwraca się uwagę, że reklama na youtube powinna przyciągnąć zainteresowanie przez pierwsze 5 sekund, a potem „zaczyna sprzedawać”. Podobnie jest z ulotkami. Kluczem jest pierwsze wrażenie i „przytrzymanie” choćby przez chwilę uwagi odbiorcy.
  • Targetuj zasięgi – staraj się rozdawać ulotki tam gdzie są twoi potencjalni klienci. W ten sposób nie będziesz przepalać budżetu. Dobierz też odpowiednią porę dnia. Reklamowanie piątkowej imprezy w godzinach przedpołudniowych na głównej ulicy miasta nie będzie miało większego sensu bo dotrzesz co najwyżej do rodziców lub dziadków twojej grupy docelowej. I vice versa, nie reklamuj produktów dla osób starszych w strefach odwiedzanych głównie przez młodzież.
  • Schludny wygląd – roznoszący ulotki powinien być dopasowany ubiorem do oferowanej w ulotkach usługi lub produktu. Niech zaufanie wzbudza nie tylko przekaz na ulotce, ale też osoba przekazująca taki komunikat. Pamiętaj, pierwsze wrażenie to podstawa!
  • Ufaj, ale kontroluj rozdającego – poproś znajomego, aby przeszedł się w miejsce rozdawania twoich ulotek. Niech sprawdzi czy rzeczywiście trwa ich dystrybucja, podejdzie i odbierze ulotkę, a przy okazji sprawdzi czy czasem dla jednej osoby nie są wpychane większe ilości ulotek (tak aby „przyspieszyć pracę”).

Dystrybucja ulotek może też być prowadzona poprzez inserty, czyli wkładki do lokalnych gazet i magazynów. To format, który pozwala na lepsze targetowanie przekazu i przy okazji daje wyższą gwarancję skutecznego dotarcia do klienta. Jest to jednak model bardziej kosztowny, wymagający nawiązania współpracy z danym medium.



Komentarze zostały zamknięte.